Big Jump 2018

BigJump2018.jpg

Spring mee in het kanaal op 8 juli 2018!

De Europese kaderrichtlijn Water stelde dat tegen 2015 alle Europese waterlopen ecologisch gezond moesten zijn. We faalden. Nog steeds is de waterkwaliteit in Europa niet voldoende verbeterd. De nieuwe deadline is nu 2021.
In heel Europa springen op 8 juli om 15u stipt mensen in het water om aandacht te vragen voor proper water. We willen propere rivieren en kanalen. Vol leven.

Ook in de Duurzame Ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties (de zogenaamde ‘Sustainable Development Goals’ of SDGs) wordt in doelstelling 14 ‘Leven in het Water’ als één van de 17 beleidsdoelstellingen vastgelegd. Het stadsbestuur engageerde zich om die doelstellingen in lokaal beleid om te zetten.
Daarnaast werkt de Vlaamse Waterweg aan een project waarbij het kanaal Bossuit-Kortrijk wordt opgewaardeerd zodat het kanaal nog meer dienst kan doen voor transport over het water. De stad wil er de aandacht op vestigen dat waterlopen nog meer zijn dan transportkanalen. Ook voor waterrecreatie en biodiversiteit zijn rivieren en kanalen van uitzonderlijk belang.

Ook wij als club vinden dit heel belangrijk en daarom organiseert de stad in samenwerking met de Harelbeekse Kano Vereniging op 8 juli een Big Jump. We willen deze signalen kracht bij zetten en springen daarom met zijn allen van onze kades in de Klinkaardstraat in het kanaal. We doen dit precies om 15u. Daarna kan wie dit wenst nog tot 17u in het kanaalwater zwemmen en genieten aan onze zomerbar.
Iedereen is welkom. Omwille van veiligheidsredenen is het verplicht met schoeisel te springen. Kinderen jonger dan 12 jaar moeten worden begeleid door een volwassene.
Breng zelf gerust je luchtmatras of drijfmateriaal mee en geniet van enkele uren natuurlijke waterpret!

Meer info op https://bigjumpbelgie.wordpress.com en https://www.harelbeke.be/bigjump2018.

Watersportdag

logoWSD_big20180523.jpg

Heb je altijd al eens willen kajakken?
Of heb je het al eens gedaan, maar je zou het graag nog eens doen?
Kom langs op zondag 27 mei tussen 10u00 en 17u00!
Iedereen is welkom!

Wat je best meeneemt?
Een handdoek en kleren die nat mogen zijn.
Wij hebben kleedkamers met douches die tot jullie beschikking staan.

Past deze dag jou niet?

Iedereen kan bij ons altijd drie keer gratis proberen.
Dit tijdens onze trainingen op woensdag (vanaf ong. 9 jaar).
Best wel even contact opnemen via http://harelbeeksekanovereniging.be/contact.

BK Lange Baan Kajak

Voor de 9de maal organiseren we het Belgisch Kampioenschap Lange Baan Kajak.
Deze wedstrijd gaat door op het kanaal Kortrijk-Bossuit ter hoogte van het clubgebouw (Klinkaardstraat 40, 8530 Harelbeke).
Kom eens kijken naar de kajaksport en zie sporters aan het werk over een afstand van 5000m (voor de jongere vaarders is dit 1000m of 2000m).

De wedstrijden zijn op zaterdag vanaf 13u00 tot 18u00 en op zondag vanaf 09u30 tot 16u30.

Tot dan!

Jonathan in de A-finale op WK U23!

Jonathan A-finale.png

Jonathan zette vandaag tijdens zijn halve finale een prachtige prestatie neer. Met zijn tweede plaats gaat hij door naar de A-finale van morgen.

Volg het live op zondag 30 juli om 09u26: https://www.youtube.com/watch?v=fUArcEejxkA

UPDATE: Jonathan finishte 4de in de A-finale! Een prachtige prestatie!