WK Milaan

JonathanJoeriMilaan2015Promo.jpg

Van woensdag 19 augustus t.e.m. zondag 23 augustus organiseert het ICF het WK Kajak Sprint in Milaan.

De Belgische nationale ploeg zal vertegenwoordigd zijn met een ploeg van 8 atleten. Jonathan Delombaerde is opnieuw geselecteerd en zal samen met Joeri Weckx van Neerpelt aantreden in de K2 200m.

Dit WK telt tevens als kwalificatie voor de Olympische Spelen van Rio 2016. Om een ticket voor de Spelen te veroveren moeten de Belgische K2's telkens bij de eerste 6 eindigen. Voor de K1 Heren 200m (Maxime Richard) moet top 8 gevaren worden en voor de K1 1000m (Artuur Peters) top 7.

Wij supporteren volop voor alle Belgen en in het bijzonder voor Jonathan en Joeri!

Klik op 'lees meer' voor de tijdstippen waarop de Belgen moeten varen.

Wedstrijdseizoen komt eraan

10515329_862347937109289_2164402860925699460_o20150805.jpg

De wedstrijden komen er opnieuw aan. Nog een paar weken en onze vaarders proberen een zo goed mogelijke tijd en plaats te varen. Kom gerust eens langs om te supporteren.

Tijdens deze weekends zijn er geen initiaties op vrijdag en zondag. Op woensdag kan je wel gewoon langskomen voor een initiatie.

Klik op 'Lees meer' voor de data van de wedstrijden.

A-finale op Europese Spelen!

Jonathan nam dit weekend deel aan de Europese Spelen te Baku.
Daar heeft hij iedereen versteld doen staan door zijn prachtige prestatie in de halve finale.
Hij werd 2de met slechts een halve seconde achterstand op Miklos Dudas, die uiteindelijk de gouden medaille won. Met dit resultaat kon hij doorgaan naar de A-finale en moest hij het opnemen tegen de grote toppers. Na een slechtere start finishte hij als 9des. Een zeer goede prestatie en we kijken met veel interesse uit naar de toekomst.

Proficiat Jonathan!

Bekijk hieronder de A-finale (Jonathan vaart in baan 8 in een rood-witte boot):

Jonathan op de wereldbeker te Kopenhagen

Jonathan Copenhagen.png

De wereldbeker te Duisburg zit er nog maar net op of Jonathan mag al terug vertrekken voor een volgende wereldbeker. Deze keer gaat die door in Kopenhagen (Denemarken).

Nu is Jonathan nog even volop aan het blokken zodat hij klaar is voor de examens die eraan komen. Dit weekend zal hij dan samen met Joeri Weckx (NWC) strijden in de K2 200m senioren. De K1 zal Jonathan niet voluit kunnen varen doordat dit moeilijk te combineren is met de K2.

Succes aan alle Belgen die meedoen en vooral aan Joeri en Jonathan!

Klik op 'lees meer' voor de tijdstippen waarop de Belgen moeten varen.

HKV op het BK Lange Baan, wedstrijd Gent en de wereldbeker!

_DSC1517.jpg

Je kan ons niet beschuldigen van stil te zitten in de maand mei. We vertelden twee weken geleden dat het weekend zeer druk was geweest (watersportdag en wedstrijden voor onze Polo-groep). De voorbije twee weekends waren niet veel rustiger. Twee weken geleden hadden we het BK Lange Baan dat we zelf organiseerden en dit weekend was er een internationale lijnwedstrijd te Gent en een wereldbeker te Duisburg waar wij ook vertegenwoordigd waren.