A-finale op Europese Spelen!

Jonathan nam dit weekend deel aan de Europese Spelen te Baku.
Daar heeft hij iedereen versteld doen staan door zijn prachtige prestatie in de halve finale.
Hij werd 2de met slechts een halve seconde achterstand op Miklos Dudas, die uiteindelijk de gouden medaille won. Met dit resultaat kon hij doorgaan naar de A-finale en moest hij het opnemen tegen de grote toppers. Na een slechtere start finishte hij als 9des. Een zeer goede prestatie en we kijken met veel interesse uit naar de toekomst.

Proficiat Jonathan!

Bekijk hieronder de A-finale (Jonathan vaart in baan 8 in een rood-witte boot):

Jonathan op de wereldbeker te Kopenhagen

Jonathan Copenhagen.png

De wereldbeker te Duisburg zit er nog maar net op of Jonathan mag al terug vertrekken voor een volgende wereldbeker. Deze keer gaat die door in Kopenhagen (Denemarken).

Nu is Jonathan nog even volop aan het blokken zodat hij klaar is voor de examens die eraan komen. Dit weekend zal hij dan samen met Joeri Weckx (NWC) strijden in de K2 200m senioren. De K1 zal Jonathan niet voluit kunnen varen doordat dit moeilijk te combineren is met de K2.

Succes aan alle Belgen die meedoen en vooral aan Joeri en Jonathan!

Klik op 'lees meer' voor de tijdstippen waarop de Belgen moeten varen.

HKV op het BK Lange Baan, wedstrijd Gent en de wereldbeker!

_DSC1517.jpg

Je kan ons niet beschuldigen van stil te zitten in de maand mei. We vertelden twee weken geleden dat het weekend zeer druk was geweest (watersportdag en wedstrijden voor onze Polo-groep). De voorbije twee weekends waren niet veel rustiger. Twee weken geleden hadden we het BK Lange Baan dat we zelf organiseerden en dit weekend was er een internationale lijnwedstrijd te Gent en een wereldbeker te Duisburg waar wij ook vertegenwoordigd waren.

Wereldbeker Duisburg 2015

WC Duisburg 2015.jpg

Dit weekend gaat Wereldbeker 2 Sprint door in Duisburg. Er komen ook heel wat Belgen aan de start. Toon Broekx vaart met Olivier Cauwenbergh de K2 1000m, Hermien Peters en Lize Broekx nemen deel aan de K1 500m en Laurens Pannecoucke en Artuur Peters varen allebei de K1 1000m. Voor Artuur, vorig jaar wereldkampioen op de K1 1000m junioren in Szeged, is dit zijn debuut bij de senioren.

Onze eigen Jonathan Delombaerde eindigde op de selectietesten van 9 mei met een tijd van 36"340 2de op slechts 3 hondersten van Maxime Richard, meervoudig wereldkampioen wildwater sprint en vorig jaar onder andere nog 2 keer 5de in de wereldbekers. Zowel Jonathan als Maxime varen dus de K1 200m in Duisburg.

Programma en uitslagen BK online

DSC_0263.JPG

Dit weekend gaat in onze club het BK Lange Baan door. Deze morgen hebben de pupillen en miniemen al het parcours van de jeugdspelen gevaren en om 15 bijten de senioren dames in hun K1 de spits af van de lange baanwedstrijden. Vanavond sluiten we af met de K1 senioren heren om 17u en daarna nog de wedstrijden over 1000m voor de miniemen jongens en meisjes die ook deel uitmaken van de jeugdspelen.

Het programma is te vinden op onze BK pagina.

UPDATE: Ondertussen zit ons BK er op. De uitslagen kan je terugvinden op onze BK pagina.