HKV op het BK Lange Baan, wedstrijd Gent en de wereldbeker!

_DSC1517.jpg

Je kan ons niet beschuldigen van stil te zitten in de maand mei. We vertelden twee weken geleden dat het weekend zeer druk was geweest (watersportdag en wedstrijden voor onze Polo-groep). De voorbije twee weekends waren niet veel rustiger. Twee weken geleden hadden we het BK Lange Baan dat we zelf organiseerden en dit weekend was er een internationale lijnwedstrijd te Gent en een wereldbeker te Duisburg waar wij ook vertegenwoordigd waren.

We moeten eerlijk toegeven dat we tevreden terugkijken op de afgelopen weken. Onze leden hebben het beste van zichzelf gegeven. Sommigen hebben zelfs een podiumplaats kunnen behalen en dat vinden wij natuurlijk super!

BK Lange Baan

Het weer hadden we net zoals andere jaren op voorhand besteld en hebben we ook opnieuw gekregen. We moeten wel toegeven, de zaterdag was nu niet direct om aan je bruin kleurtje te werken maar we konden zeker niet klagen. En dat was ook te merken aan de supporters die langs die kant stonden. Niemand wou de wedstrijd in onze club missen. (Er werd zelfs gefluisterd dat onze eigen voorzitter ging meedoen, en dat moet je toch met je eigen ogen zien om te geloven.)

Verschillende vetes binnen onze club werden uitgevochten en de sterkste lange baan vaarders van dit moment zijn ondertussen aangeduid. Bij de senioren heren ging het gevecht voor de eerste clubplaats tussen nieuwkomer Dieter en de oudgedienden Cédric, Cis en Thijs. Maar Dieter toonde zich uiteindelijk de sterkste en kwam als eerste uitgeput over de streep gevolgd door CIs, Cédric en Thijs. Het smaakte alvast naar meer en we zijn benieuwd wat de plaatsen op de volgende lange baanwedstrijd in de zomer zal zijn.

Maar het meeste keken we uit naar het gevecht tussen Pieter (onze voorzitter) en Johan. Johan vertrok goed in de start maar Pieter had zijn wedstrijd duidelijk iets beter ingedeeld. Wel bleven we bang afwachten of hij ook de voorzitter van Kortrijk achter zich kon laten. Sommigen zagen dit als een verloren strijd maar onze voorzitter blijft ons toch verbazen en won de strijd tussen de voorzitters.

Ook onze andere vaarders hebben het uitstekend gedaan met zelfs enkele podiumplaatsen als gevolg. Robin Mussly werd knap 3de in de K1 en dat werd direct gevierd met een nieuwe K1 ;). En Jitske kon het zilver behalen bij de K1 miniemen dames. Proficiat aan beide vaarders. Maar ook alle andere deelnemers hebben hun uiterste best gedaan en we zijn als trainers dan ook zeer trots.

Wedstrijd Gent

Het afgelopen weekend waren we te vinden te Gent. Een aantal vaarders konden niet deelnemen door de examens die voor de deur staan of door communiefeesten maar onze overige vaarders gaven zich voor 120%.

Tristan behaalde een bronzen medaille in de K4 1000m kadetten (een boot met drie vaarders uit Zwevegem).

Mattice haalde zeer mooi de finale K1 1000m en kon daar een 7de plaats vastleggen. Zowel in de K4 1000m als 500m aspiranten behaalde hij een zilveren medaille in een boot met twee vaarders uit Geel (Mathieu Druyts en Stijn Peeters) en 1 vaarder uit Frankrijk (Romain Turck).

Jinke kon in haar finale K1 100m en 500m miniemen repectievelijk een 5de en 6de plaats behalen. Dit belooft voor de volgende wedstrijden als ze in haar K1 zal zitten.

Jitske zal waarschijnlijk zeer trots zijn op haar K2 500m bij de kadetten want daar behaalde ze een gouden medaille (samen met de Duitse Fiona Bohnet).

Ook onze andere vaarders hebben goed hun uiterste best gedaan en zich goed geamuseerd, of dat hopen we toch ;).

Wereldbeker Duisburg

Naast de Belgische wedstrijden was er ook nog de wereldbeker te Duisburg waar onze eigen Jonathan Delombaerde aan deelnam. Jonathan was zeer tevreden met zijn resultaat op de selectietesten en kon dit weekend een 4de plaats bemachtigen in de C-finale van de K1 200m senioren. Daarin werd hij 4de met een scherpe tijd van 35"880.

Vanavond vertrekt Jonathan alweer naar de wereldbeker in Kopenhagen waar hij komend weekend samen met Joeri Weckx deelneemt aan de K2 Senioren Heren 200m. We wensen hem alle succes toe voor alle volgende internationale en nationale wedstrijden en blijven het op de voet volgen.

Op naar de zomer (en naar onze zomerstage)!