Een korte update :)

Update20160617.png

Het vorige nieuwsbericht is al drie maanden geleden.
Gelukkig is er in die drie maand wel nog wat gebeurd in onze club.
Daarom toch nog even enkele nieuwtjes:

Een echte 'sterre' in onze club!

Je leest het goed. We hebben in onze club een echte ster. Van een BV kunnen we nog niet spreken, daarvoor krijgt kajak helaas nog niet genoeg media-aandacht. Alhoewel! Een tijdje geleden deed ik mijn krant open en stikte ik bijna in mijn boterham met choco. Een volledige pagina over kajak! Oké we hebben dat nog meegemaakt in de krant van West-Vlaanderen. Maar ik had wel HET Nieuwsblad in mijn handen. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Toch kunnen we nog niet van een BV spreken. Daarvoor moet hij eerst nog komen in de Story, de Dag Allemaal, TV-familie en een grote affiche in de Jommekeskrant krijgen (zodat alle tienermeisjes hem aan de muur kunnen hangen).

Maar ik wijk hier even te veel af. Jonathan heeft in de afgelopen maand deelgenomen aan twee wereldbekers en de Europese Olympische kwalificatiewedstrijd. Op die kwalificatiewedstrijd voor de Olympische spelen haalde Jonathan, die meestreed op de K1 200m, net niet de finale. Zoals iemand het zo mooi heeft verwoord (het is mij spijtig genoeg ontgaan wie het zei): Had hij een goede wind laten vliegen, was het gelukt! Het scheelde slechts 0,015 seconden... Sowieso het blijft een super prestatie tussen al die toppers!

Net na deze wedstrijd stond de eerste wereldbeker te Duisburg al op het programma. Hier kwamen niet enkel de Europese toppers opdraven maar alle internationale kanjers. Enkele leden van onze club konden het dan ook niet laten om te gaan supporteren. Jonathan kon een plaats in de B-finale bemachtigen en behaalde daar een 7de plaats. Chapeau, ik zou het niet kunnen!

De tweede wereldbeker ging door in Racice (Tsjechië). Jonathan streed zoals altijd voor een mooie plaats in de K1 200m en kon in de C-finale een 7de plaats neerzetten. Wat wij vooral onthouden uit al deze wedstrijden is de vooruitgang die Jonathan in het afgelopen jaar heeft gemaakt. Wij kijken uit naar de toekomst en blijven alvast fan!

De Watersportdag

Op 28 mei namen wij deel aan de Watersportdag. Je kan het zien als een opendeurdag voor onze club. Na het flyeren, tafels klaarzetten, stoelen klaarzetten, vlaggen uithangen, te zorgen voor een streepje muziek en aangevulde drankfrigo's waren we er volledig klaar voor.

Het weer zat goed, er kwam veel volk en iedereen leek zich te amuseren. Wij zijn dus zeker en vast tevreden. Dat kan ook niet anders want we zagen veel nieuwe gezichten langskomen. En dat was de laatste weken merkbaar op het water. (We zijn aan het twijfelen of we niet de discipline slalom zullen opstarten. Er is de laatste tijd zoveel volk op het water dat het slalommen tussen de boten is.) Met ongeveer 15 startende vaarders op onze trainingen kunnen we van een topresultaat spreken. Zij komen allen drie keer proberen en nadien zijn wij zeer benieuwd wie de kajakmicrobe te pakken zal hebben en blijft komen. We heten al onze nieuwe vaarders alvast welkom!

Het was ook zeer aangenaam voor onszelf om een paar oude gezichten terug te zien op de Watersportdag. Altijd leuk om hen eens terug te zien en te horen hoe het met hen gaat.

HKV Loods 2.0

Onze nieuwe materiaalmeester zit nog niet lang op zijn post maar hij kan niet blijven stilzitten. Na de opkuis van de club die er een tijdje geleden is gebeurd blijft hij niet bij de pakken zitten. Ons bestuur is volop bezig met een inventaris op te maken van de botenloods en ons eigen clubmateriaal.

Sommige boten zullen hierdoor waarschijnlijk een nieuwe plaats krijgen. Hopelijk kunnen we door de reorganisatie enkele plaatsen vrijmaken want onze leden blijven maar boten kopen en ook wij als club hebben twee nieuwe K2's op komst (jaja, ze zijn besteld!).

Mogen we vragen dat alle nieuwe plaatsen gerespecteerd worden (mocht je een probleem merken, leg het dan even rustig uit aan een persoon die dit desnoods kan doorgeven). Leg dus alle boten steeds terug op de plaats waar ze moeten liggen.

Bedankt in ieder geval aan het bestuur voor al hun werk die ze doen en zeker bedankt aan de nieuwe aanwinsten die ons bestuur rijker is.

Proficiat, het is een meisje!

Woensdag is om 17.40u Nane geboren. Nane is het dochterje van Jille Cosaert die trainer is bij ons in de club en Xavier Lust. Ze weegt 2kg960 en is 52 cm groot.

Proficiat Jille en Xavier!